گردشگری

  • ۰
  • ۰

برج دختر استانبول

برج دختر استانبول (Maiden's Tower Istanbul) تور ترکیه فروردین و یا به زبان ترکیه ای (Kiz Kulesi) از بهترین دیدنیهای استانبول است. این برج از جاذبه های گردشگری تاریخی و معروف استانبول به شمار می رود. این بنا به قرن چهارم تعلق دارد و در قسمت آسیایی و در کنار تنگه بسفر استانبول واقع شده است. برج دختر استانبول دارای 30 متر ارتفاع می باشد. برج دختر استانبول در جزیره ای بر روی آب واقع شده است. در دوران امپراتوری روم از این جزیره به عنوان قطب‌ بازرگانی و مبادلات کالا تور ترکیه فروردین 97 استفاده می شده است. و در زمان های بعدی به عنوان تبعیدگاه و در حدود صدها سال پیش برای فانوس دریایی استفاده می شده است. و در نهایت با بازسازی های انجام شده به شکل امروزی در آمده است. گردشگران تور استانبول می توانند از رستوران ها و کافه هایی که در این برج ساخته شده است بهره ببرند. قایق های تفریحی روزی چند بار به این برج می رود و گردشگران می توانند از برج دختر استانبول دیدن کنند. توصیه می شود گردشگران این برج را در هنگام غروب آفتاب از دست ندهند زیرا بسیار دیدنی و جذاب است. افسانه ها و روایات مختلفی در ارتباط با این برج نقل می شود که نمونه ای از این روایات بدین گونه است. 

بر اساس یکی از این روایات، به دو عاشق بخت برگشته تور ترکیه اسفند بر می گردد. دختری زیبا به نام هیرو که از کاهنان بنای مذهبی آفرودیت بوده است و دیگری مرد جوانی به نام لیندر که در دام عشق یکدیگر افتاده بودند. لیندر هر شب برای دیدن معشوقه خود مسیر طولانی کانال را شنا می کرده و خود را به جزیره می رساند و هیرو نیز برای اینکه راه و مسیر را به وی نشان دهد در بالای برج آتش روشن می کرد. در یک شب طوفانی، باد سبب خاموش شدن آتش شده و هیرو هر چقدر تلاش می کند تا آتش را دوباره روشن کند؛ موفق نشده و در نتیجه لیندر بینوا در میان امواج دریای طوفانی راه خود را گم کرده و غرق می شود. روز بعد وقتی امواج دریا جسد لیندر را به خشکی و نزدیکی برج می آورد، هیرو نیز قادر به تحمل این داغ سنگین نشده و خودکشی تور ترکیه اسفند 96 می کند.

و افسانه دیگر بدین شکل است که طالع­ بینی به پادشاهی می گوید که دخترش در اثر نیش ­زدن مار خواهد مرد. برای حفاظت از او، پادشاه قلعه­ ای در دریا ساخت که دخترش در آن­جا با امنیت زندگی کند، با این وجود، ماری که در جعبه­ ی میوه مخفی شده بود، به جزیره راه یافت و دختر پادشاه بعد از نیش ­زدن مار درگذشت.

 

برج دختر استانبول

تصویر برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

تصویر برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

تصویر برج دختر استانبول

  • ۹۶/۱۰/۲۵
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی